svar till dig anonym! MIN TRÄNINGS-PLANERING



För er som inte ser vad det står så är det ANONYM som frågat mig om min träningsplanering.
JO,


Hej anonym!
Kul att du frågar:)
Jag går upp direkt efter att jag vaknat och går ut och går eller ''Jogga''
kanske i nån timma. efter det kommer jag hem och gör några sit.-ups armhävningar, plankan och så
Situps-100 st eller mer, 15-20 armhävningar och plankan i 1 min.
efter duschen så käkar jag min frukost!

Att äta nyttigt när man tränar e ju viktigt det med!
men tänk på att din kropp behöver få i sig kalorier/kolhydrater för att kunna förbränna.
Du ska förbränna det kroppen inte behöver, inte förbränna viktigt och ''nyttigt fett'' som kroppen behöver för att fungera som den ska och må bra .

När jag börjar träna undviker jag kött, bröd, ris allt vitt. dvs ris och vitt bröd,salt,socker m.m.
Istället kan jag äta knäckebröd, linser& bönor.
Jag ser till att röra på mig/ motionera och få i mig en massa vatten.

Det som är viktigt när man vill gå ner i vikt är: att du inte ska äta samma sak efter varje gång du tränat.
Det gör att du tröttnar väldigt lätt på maten och ger upp träningen.
Variera lite på maten. Det ska vara nyttigt men du ska ju självklart kunna njuta av det du äter.
_________________________________________________________________________________

VAD JAG ÄTER:

Frukost: Jag gör mig något väldigt enkelt och gott.. Njuter av det varje gång!
Exemplar:

Några dagar kan jag äta....
1.Portion gröt eller mindre. -Äter det med mjöl och lingonsylt, tänk på att sylt har mkt socker, så ta lite.
1.Activia- Blåbär:P
3.1-2 knäckebröd- Fiberrikt- ej vitt! - ( med smör och ost, hahah)

Andra dagar kan jag äta..
1.Naturell youghurt men färska frukter. ( blåbär,banan,hallon,päron, äpple m.m)
2. 1-2 bitar degistivekex.
3. Apelsinjuice.
*4- Cornflex (mjölk) inge socker!
_________________________________________________________________________________

Du MÅSTE sluta småäta och göra ett ''schema'' när du ska äta! det är jätte viktigt, du vänjer kroppen.
Tex. kl 7.00 frukost . 10. mellanmål osv...

Om du har svårt med att sluta småäta så kan du ha med dig ett litet block och penna och skriva vad det är du får i dig! strunta inte i det, det är väldigt hjälpsamt och det hjälpte mig. I slutet av dagen fick jag se vad jag stoppat i mig under en hel dag.

Om du har svårt med sötsuget så istället för godis kan du skära lite frukter och tillsätta youghurt.
själv äter jag BARA godis på FREDAGAR. Så bestäm en dag du får äta skitmat.
Se till att njuta av maten då, för då är det okej!

brukar du känna att när du äter middag/lunch eller vad som helst och efter en timma känns det som om hungern kommer tillbaka?

JO, drick vatten! ibland vill kroppen ha vatten och inte mat! de får dig att känna dig hungrig men 95% av den känslan kan bero på just att din kropp begär vatten och inte av hunger.
____________________________________________________________________

MIN MAT SCHEMA!

Kl. 7:00
Frukost
Kl 10:00 Mellanmål frukt/knäckebröd
Kl 12:00 Lunch
Kl 13-14:00 mellanmål frukt/knäckebröd
Kl 16-17:00 Middag
Kl 18:00 mellanmål (Frukt eller ett glas mjölk) min sista måltid!

Efter kl 6 äter jag inget.
SE TILL ATT ÄTA ENLIGT TALLRIKSMODELLEN! Det du kan göra är att dela upp maten i två halvor och ät ena långsamt. och låt den andra halvan vara, försök att alltid lämna kvar någonting på tallriken. Ibland äter man så snabbt att man inte tänker på att man redan är full! man märker inte att magen säger STOP.
Det händer oftast när man är fokuserad/ koncentrerad på någonting annat samtidigt som man äter. SÅ TITTA INTE PÅ TV medans du äter! IT'S BAD..
Det ska ta ungefär 20-30 min att äta sina måltider. no hurry! ät långsamt och verkligen njut av maten! låt det smaka. hahah låter som en f*cking kock just nu haha

+=
          RÄTT MAT                             MOTION                   SLIMFIT TILL SOMMAREN!
______________________________________________________________________________



kl åtta kanske jag tar en kvällpromenad eller ngt heheh...
Men det var typ det, om ni har frågor så är det bara att mejla till
[email protected] eller kommentera, Mejla helst!:)

Ni får feedback, Tack anonym för din fråga och hoppas att du fick svar!
 PÖSSAR&KRAMAR

Kommentarer
Postat av: linda

jag behöver hjälp! kan du visa olika rumpövningar som gör rumpan större och att den lyfts några centimeter?!



Grymt bra blogg!

2010-06-22 @ 01:37:30
Postat av: Karin

Wow! :) det var bra ;)

2010-06-24 @ 11:21:22
URL: http://karinkakis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0