Svar till tara..

Fråga:

Jag vill veta vad du äter för mat när du går på din diet, för jag har svårt för att laga självaste maten.
För jag vet inte vad jag ska laga mat.
Och hur gör man rumpan fast ? :)

Svar:

Hej tara!:)
Vad jag äter till frukost står på min tränings planering! men eftersom att jag är så snäll så kan jag ta upp det igen:)

Frukost:
Några dagar äter jag...
1.Portion gröt eller mindre. -Äter det med mjöl och lingonsylt, tänk på att sylt har mkt socker, så ta lite.
1.Activia- Blåbär
3.1-2 knäckebröd- Fiberrikt- ej vitt! - ( med smör och ost, hahah)

andra dagar äter jag..
1.Naturell youghurt men färska frukter. ( blåbär,banan,hallon,päron, äpple m.m)
2. 1-2 bitar degistivekex.
3. Apelsinjuice.
*4- Cornflex med mjölk.

Se till att variera så att du inte tröttnar:)

Vid lunch& middagsdax äter jag helst sallad.

Vad min specialare innehåller:)....

keso (ost)
oliver
sallad(?)
majs
champinjoner
tonfisk


Och det var det. ingen dressing...bara lite citron och kanske lite olivolja.
mer behöver jag inte eftersom salladen har så många ingridienser.

Du kan ju äta vanlig mat. som te.x  linser. ja, vad kan jag säga...

köttbullar med potatismos eller vilken vanlig mat som helst. dock menar jag inte skräpmat som kebab eller hmburgare m.m.

Ät din vanliga mat men dela upp den i två halvor ät ena halvan och verkligen njut av den. ät lite långsammare än vad du kanske brukar. känn efter när du är mätt och när du känner att magen säger STOPP så äter du inte mer. spara det till nästa gång du blir hungrig.

Det du också kan göra är att dricka 1-2 glas vatten innan du äter din lunch/middag. Då blir du mätt på vatten också. Tänk på att mer än hälften än din tallrik ska det finnas grönsaker.
Ät alltid dina grönsaker först. då mår magen bra :)


men det jag orftast brukar äta är faktiskt i stort sett sallad utan dressing och dricka en massa vatten. självklart äter jag också bönor, linser, kanske lite potatis, pasta.

Men jag avstår helst från kött. fastän jag ÄLSKAR kött..så avstår jag. jag känner mig så svullen och uppblåst.


Jag avstår från:
-kött
-bröd
-salt
-socker
-olja (använder istället lite olivolja)
-Allt som har med socker att göra...exempel...Juice, youghurt med socker i. kex. bakelser ...A allting med socker....

Visste ni att: Det tar nämligen tre dagar för köttet att ta sig igenom kroppen. d.v.s. tills ni skiter ut det..thihihi..


Så tara hoppas du fick svar på din fråga din latis hehehe:P
variera lite på maten, ät vanlig mat bara men dela upp maten i 2 halvor, glöm inte det;)


RUMPÖVNINGARNA KOMMER SNART, missa inte det;)

Dubble kisses mwah mwah(K)

Kommentarer
Postat av: tara

tack så mycket !

din blogg är bääst

2010-06-26 @ 18:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0