Svar på S** fråga. :)






Hej!

självklart kan jag hjälpa dig!
Jag kan komma med tips men resten är upp till dig.

Problemet med de unga tjejer som just inte kan gå upp i vikt och som kan äta vad de vill utan att de blir ''tjocka'', är att när de växer och kroppen utvecklas så kan de omedvetna gå upp i vikt och när de väl märker det så är det svårt ge ned i vikt när man har sina dåliga vanor.
När de väl märker att de börjar få mage och lår o.s.v. så kan det vara svårt att sluta äta det som dennes kropp är van vid att få i sig.
Därför kan det vara väldigt svårt att sluta äta sötsaker och skräpmat.
tro mig! har själv vart i denna situation.

Men du säger att du älskar dina kurvor vilket är väldigt väldigt bra!
men i det här fallet gillar du inte dina celluliter.
Alla kvinnor har celluliter någonstans i kroppen det ät heeeelt normalt!
Vissa har på de ställen som syns och vissas syns inte alls.
Nu vet jag inte hur synbara dina är men träning kan absolut minska synbarheten.
Träning hjälpte mig.
Alla kan få celluliter, från tjocka till smala (normalstorlek)
det är absolut ingetning fel med det, men jag kan hålla med att det är jobbigt.
Man kan få celluliter över att man har för mycket vätska i kroppen eller man  får i sig fel mat.
man kan tillochmed få celluliter för att man äter för nyttigt.
Eller det vanligaste att ens hud ''sitter löst''.

Träning &motion:

Träning gör att du tajtar till huden genom att få större muskler.
Att du tränar låren och rumpan.
Den träning jag skulle rekommendera är spinning/joggning. Du behöver inte ens köpa gymkort! du kan bara ta på dig någonting snabbt och gå ut o springa runt huset. (eller springa ner till centrum eller någonting)
du kan börja med 30 min om du inte är van vid att träna. Och sedan när du vant kroppen så kan du springa längre. (1 timma )
Likadant med spinning, har du cykel så kan du ringa en vännina och gå ut och cykla tillsammans. Tränar man med en kompis kan man få mycket mer motivation.

Och om du inte vill förlora rumpan så kan du även göra rumpövningar!
(få muskler i rumpan) Det hjälper jätte mkt och kan även ta bort dina celluliter genom att göra rumpan tajtare. tillochmed STÖRRE,men tajt! ;) det beror på hur mycket du tränar den.

OCh ditt magproblem...Om du tränar. tex jogging så kommer ditt magproblem att gå bort på nolltid!
Magen går bort på köpet när du börjar träna. Se bara till att du spänner den när du springer eller när du gör en massa övningar.

Det jag rekommenderar är att efter varje gång du tränat. när du kommit hem är att du gör 20 situps. och för att träna armarna lite så kan du göra 10-15 armhävningar.

eftersom Tjejers bröst tyvär består till största delen av fett så kommer ju de också att försvinna lite. Det beror från person till person hur pass mycket, men det händer alla kvinnor när de börja att träna.
_______________________________________________________________

Vad du ska äta och inte äta!

Du måste sluta äta skräpmat men jag tror att du redan vet det.
Det är inte det minsta hälsosamt och det är just skräpmaten som får dig/ oss kvinnor att få celluliter och den där ''magen'' du/vi så mycket hatar och vill få bort.
Jag vet att det kan vara väldigt svårt och jobbigt  men så länge du har motivation så löser det sig!:)
du kan få mer info om vad du ska äta i något inlägg längre ned. få hjälp av min tränings-planering:D

Om du har fler frågor eller om jag har missat att svara på några av dina frågor så kan du mejla mig.

[email protected]

eller skriva i kommentarer.

Du kan klara det här!:) kul att du tittade in och vågade fråga! det är många som inte vågar att fråga...
vilket är synd. menmen...hoppas du får en toppen dag!!:D och lycka till:)

P.S angående rumpövingar så kan jag visa lite i bloggen vilka du kan göra om du vill:)
Dubble kisses, mwahh mwah<3

Kommentarer
Postat av: Linnea

SV: Okej vad synd :( Men den var skit snygg :D !

Vad gör du då :) ?

2010-06-23 @ 20:39:29
URL: http://quiza.bogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0